donderdag 17 april 2008

More Iowa and some more Vegas Part Deux

Afijn ik was dus in Pella. Je ziet hier veel naambordjes met Nederlandse namen en allerhande verwijzingen naar Nederland:


Klompen Classic Baby!

Quasi Nederlands gebouw

Een van de vele miniatuur molens in Pella

De molengracht (water sold separately)

Royal Amsterdam Hotel, finest hotel in Pella

Een vuilnisbak in Pella

Het klokkenspel. Elke dag om 15:00 doen een paar poppen een dansje.

Inside the "Pelikaan" shop.

Echt Neerlands voedsel@de pelikaan, ze hebben echt superveel daar.

"You're not much if you're not dutch" en "It's hard to be humble when you're dutch". Nuff said.

Zondagavond hebben we een feestje gehouden, mede in het kader van het 21 jaar oud worden van een vriendin van Jen. Ik heb de alcohol maar gekocht, het is toch cheap en ik had al zo weinig uitgaven daar. 12 Packje Budweiser, flesje tequila en 2 zakken Doritos 1,99 each. Overigens die middag ook nog met een Japanse gepraat die in Pella studeert. Dr ouderlijk huis staat in Ginza in Tokyo, dus dr familie is probably loaded. Ze is naar Pella gestuurd door dr Amerikaanse pa omdat er in Tokyo iets teveel afleiding was :) Nog een tijdje over Shibuya geluld en dergelijke. Er is inderdaad weinig te doen in Pella, ik zou het er geen week uithouden denk ik.

Maandagochtend zijn we terug naar Des Moines gereden: Jen en wat vriendinnen gingen Community Service doen bij een bedrijf daar. Het was een non-profit bedrijf dat huizen bouwt voor ongefortuneerden. Je kan je overbodige materialen bij dit bedrijf droppen; een deel word gebruikt voor de bouw van huizen en een ander deel word weer verkocht. Klonk allemaal als een vrij goede zaak.
Ik hielp ook mee en we moesten een ruimte in het pand gaan herinrichten. Dit hield in dat we eerst allerhande produkten uit rekken moesten halen, de rekken slopen, de rekken ergens anders weer opbouwen, en dan de produkten weer terugplaatsen. Best lache nog, een beetje met een sledgehammer metalen constructies uit elkaar halen. Ik ben wel niet helemaal afgetraind voor dit soort werk, dus ik voel m'n spieren nog steeds.
In de middag moest ik weer naar Vegas, dus ik kon geen hele werkdag volmaken. Ik had het nog best naar m'n zin met al die noeste arbeid, weer eens wat anders dan de hele dag systems operaten achter je pc.

De vlucht ging vrij voortvarend en voor ik het wist was ik weer in Vegas. Ik had een boekje gekocht voor tijdens de vlucht: "Heart Shaped Box" van Joe Hill. Een of andere bestsellert. Het is een soort thriller en leest best lekker weg.
In Vegas checkte ik weer braaf in bij The Orleans en pikte m'n baggage op (het was niet eens 1 dollar per dag, ze namen genoeg met een tip - 1 dollar want ik had niet meer kleins, en 5 dollar vond ik dan wel weer gortig :P). Op magische wijze kreeg ik kamer 1337, sommigen onder jullie weten wel waar dit ook voor kan staan :) M'n kamer was echter niet zo elite, want het was een totale rotzooi; dit mocht housekeeping oplossen terwijl ik een hapje ging eten. Wel nog even een sixpackje in beslag genomen wat nog op de kamer stond :P Jammer dat het Heineken is :(

Ik heb die dinsdag en woensdag niet meer gepokerd, voelde me zwaar matig. Verkoudheid e.d. Woensdag ben ik maar even naar het outlet center gegaan, omdat ik wel weer wat nieuwe kleertjes kon gebruiken. Uiteindelijke aanschaf: Nike running shoes, een Nike "Las Vegas" shirt en een soort Nike trainingspak. Het is een strak pak dat alle vormen van je lichaam aan het licht brengt, niet echt optimaal voor mij :( M'n buik valt nog wel mee, het voornamelijkste dat opvalt is hoe smal m'n enkels wel niet zijn. Best eng om te zien.
Ik heb nog verder rondgekeken in het center maar kon zo gauw niks meer vinden. Na een goede 2 uur is m'n shopping batterij ook wel leeg meestal. Ik heb nog even m'n haren eraf laten halen bij een kapper voor 20 dollah, want het begon me al weer zwaar te irriteren.
In de avond heb ik spaghetti gegeten en even gekeken of er wat goede actie was in de pokerroom. Die was er en ik heb mezelf op de waiting list laten zetten, maar uiteindelijke haakte ik toch af door de lange wachttijd en het feit dat ik me toch wel kut voelde. Nog ff tv gekeken en gelezen en toen gaan slapen.

Vanochtend heb ik ook weer wat hoofdstukjes gelezen en ben toen naar het buffet gegaan. Ik pakte m'n standaardselectie: fried shrimp, loempia's, een spare ribje, wat groente en ander spul. Vergezeld door een glas Jus d'Orange. Hierna heb ik mezelf begeven naar de pokerroom. Ik had een mooie korte sessie waarin ik 185 dollar in de plus kwam. Ik kreeg AK,QQ(3x) en AJ in pakweg een uur, erg nice, en heb ze geloof ik allemaal gewonnnen. Met AK hitte ik een A op de river tegen een slechtgespeelde KQ (er lag een Q op de flop). Ik had een cont.bet gemaakt op de flop, de turn gechecked, en de river gevaluebet. Ik zat uiteraard in positie en al met al was dit nog best een aardige pot. Met 1 QQ had ik ook een aardige pot. Ik zat in positie en zag een lage flop. Een speler voor me bette 2/3 pot en ik callde. We checkten de turn, en hij firede de river redelijk dik (turn+river was 88, geen flush op het bord). Ik insta-callde en hij had K hoog.
Afijn redelijk gare HH, sorry for that. Uiteindelijk heb ik de tafel verlaten toen er een hoop gezeik was na een dealer change. Toen ik net aan tafel zat bette iemand 5 dollar, die terugbouncete van de tafel en in de Bad Beat Jackpot gleuf kwam. De man kreeg 5 dollar uit het dealer's rack en play continued. De nieuwe dealer was hier niet van op de hoogte en sloot al vrij snel uit z'n slof over hoe matig alles geregeld was daar, dat de vorige dealer niet kon tellen en er altijd wel dollars miste, etc. Hij verergerde de situatie nog door nog meer dollars in de bad beat gleuf te doen, terwijl dit juist niet de bedoeling was. Heel het gezeik ging in ieder geval een half uur tot een uur door, en ik was er een beetje moe van geworden. Veel van m'n targets waren hem ook gepeerd, dus ik cashte ook maar uit.

Ik ben nu iets van 500 dollar up op mn roll, qua cashgamen ben ik 600 dollar up. Best sweet.

Morgen vertrek ik weer naar Downtown Vegas. Ik heb er eigenlijk best zin in. Beetje chillen @ het hostel, maybe weer naar een nachtclub en een beetje spelen in The Golden Nugget ofzo. Ik ben nu wel al over de helft van m'n Vegas verblijf heen :( Best matig.

2 opmerkingen:

watmoetikhiernouweerinvullen zei

Hey Jelle,

Super om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Alles echt "Jelle-style", doen waar je zin in hebt dus ;-)

Mooie verhalen overigens, geven echt een goede impressie. Ook wel lekker dat het redelijk goed gaat met het "stiften". Ik zeg: "4 terugnemen, 7 over aas en dan de boer, jack in the box, elleboog op tafel!".

Nogmaals super om te lezen dat je het daar naar je zin hebt, keep up the good stories!

Groeten nog aan Siegfried of Roy, mits die daar nog rondlopen ;-)

Groet,

Marc

Unknown zei

Ik LOLde toen ik las dat je de 1337 kamer kreeg :)

Echt lache om te lezen over dat 'Nederlandse' stadje daar, nooit geweten dat het er was. Leuke t-shirts ook.

Ook nice om te zien dat je in ook in de US of A net zo hard pwnt als hier. Ik zou zeggen, win je vliegticket en hotelkosten terug :)

De verhalen zijn leuk om te lezen man, ga zo door.

Daudi