maandag 21 april 2008

Back at The Orleans

Na het nodige water tot me gebracht te hebben verliet ik gisteren weer het hostel. Ik was brakker dan ik dacht, must have been the tequila jello shots. Op de weg naar The Orleans stopte ik even bij de General Gambling Store, om te shoppen voor boekjes. Ik liep uiteindelijk weg met "One of a Kind: The Rise and Fall of Stuey "The Kid" Ungar, The World's Greatest Poker Player". De eerste paar hoofdstukjes zitten er alweer op, en het is een erg goed boek. Ik zocht ook nog een paar andere boeken zoals "Fly on the Wall: Recollections of Las Vegas' Good Old, Bad Old Days", maar die hadden ze helaas niet meer.

Bij m'n hotel aangekomen ging ik door de usual routine van m'n tas ophalen bij het Bell Desk en het inchecken bij de incheckbalie. Ik kreeg een kamer op de top floor, floor 21. De 2 top floors zijn de beste floors @ The Orleans, een erg mooie gang+kamers. Na het droppen van m'n spullen ben ik even teruggelopen om 5 dollar te overhandigen aan de lovely lady die me deze kamer had bezorgd.

Ik denk dat ik een zonnesteek heb opgelopen ofzo, want normaal ben ik extreem vrekkig met m'n geld. Gister tipte ik echter als een gek. Ik plaatste ook een sportbet op de NBA playoffs match Magic vs Raptors (game 2). Ik dacht dat die gisteren gespeeld werd, maar hij is vandaag over 3 kwartier. Ik was van plan gister ff relaxed op m'n kamer de match te kijken, omdat ik toch brak was.



Toffe tv he :)
Na het plaatsen van die sportbet ben ik terug naar m'n kamer gegaan en wat gechilled.
Ff lekker in bad, wsop 2007 op, boekje lezen. In de avond ben ik nog even neergestreken bij een 1-2 limit game in de Orleans Pokerroom. Ik kreeg hier de ziekste beats achterelkaar (een recordje) en eindigde 50 dollar in de min. Luttele keren AA gehad, KK gehad, aantal keer AK, aan de handjes lag het niet.

Eerste AA werd een splitpot door een KQJT bord (T op de river). Er was al een A uit het deck (exposed tijdens deal). M'n tegenstander had AK.

Tweede AA werd gekraakt op de turn toen er een K kwam. De pot was dik gereraised preflop, dus ik wist dat ik beat was. Ik payde de man toch nog maar af.

M'n KK zag een AQ flop en ging hard de muck in.

Verder brachten m'n AK'tjes me ook niet veel op maargoed.

Er was ook nog 1 heel speciale hand. Ik raisde AT preflop en kreeg een paar callers. Flop was KTx en ik call een bet. Turn een blank en ik call een bet. River=A en ik denk dat ik de beste hand heb en bet uit. M'n opponent showed AK en ik gooi m'n AT open in disgust.
Echter, de pot word richting mij geschoven. Wat blijkt: M'n opponent had me op AA gezet en foldde z'n AK voor 4 dollar in een 60-70 dollar pot. Iedereen aan het wtf'en
natuurlijk en Villain slaat zich hard voor z'n kop. Het was opzich een redelijke speler dus ik was wel redelijk flabbergasted (ik represente wel AA maybe, ik gaf in feite vaak m'n hole cards preflop al weg met de vraag aan de dealer hoe m'n hand dit keer weer gekraakt ging worden).

Uiteindelijk heb ik me wel vermaakt, limit is eigenlijk nog best lache. Ik vond mezelf redelijk goed spelen, al is er zat ruimte voor improvement natuurlijk. Dit is de 2e keer in m'n leven dat ik limit speel ofzo.
Het was so obvious meestal wat de meesten hadden, het is alsof ze met hun holecards face-up spelen. Ik ga dus vaker folden als ik gewoon 100% weet dat ik beat ben en geen odds krijg. Feit dat je ook kan bluffen in limit (ik wist niet dat dat kon, iedereen called toch wel rite?) maakt het ook wel weer wat leuker. Limit word denk ik de game die ik ga spelen als ik me niet optimaal voel. Een fout bij NL is stukken duurder dan bij Limit.

Waarschijnlijk ga ik trouwens ook nog de pokerrate voor m'n kamer krijgen (korting omdat je poker speelt). Dat is iets van 20% korting geloof ik, en m'n kamer was al maar 30 per nacht :) So sick, ik ben benieuwd of ik em echt ga krijgen (volgens de pokerroom staff geen enkel probleem).

Ik vind Vegas trouwens echt totaal de bom, en heb nu al beslist dat ik binnen het jaar terugwil. Het liefst zou ik in juni de WSOP meemaken, maar ik denk niet dat dat realistisch is :( Vegas is echt een paradijs van value voor mij, ik vind het echt allemaal geen drol kosten.

Let the good times roll :)

Geen opmerkingen: