woensdag 26 maart 2008

Generale Repetitie Poker goed afgesloten

Gisteren ging ik voor de laatste keer pokeren in cafe/club/tapastent oloroso te Leiden, in het kader van "de pokerkampioen van Nederland". Het tournooi begon om 19:00, eindtijd van mijn werkdag. Ik ben dus maar meteen doorgegaan naar het cafe vanuit m'n werk.

Het toernooi verliep vrij soepel. Echt goede kaarten heb ik niet gehad, maar m'n tegenstanders waren vrij goed te lezen. Uiteindelijk werd ik 7e. Enigste " fout" (mislukte steal in feite die niet meer te folden was) die ik in het tournooi heb gemaakt is het raisen van K8os op de BTN+1, waarna ik door de BB allin gezet werd. Ik hoefde slechts 4,7k bij te leggen voor iets van een 20k pot, dus ik vond dat ik wel moest callen ( Blinds 600/1200, ik had geraised naar 4k. M'n stack was iets van 13-15k aan het begin van de hand denk ik). BB draaide AK open waardoor ik dus zwaar dominated was, maar een 8 hoog flop bracht redding.

Verder speelde ik redelijk solid denk ik, en gewoon erg agressief. Het geeft me in ieder geval veel vertrouwen voor Vegas.

Laatste keyhand aan de finale tafel:

Een goede speler rechts van me moved pre-flop in voor iets van 10-15k, ik zat met 25k. We zaten tegen de button aan. Ik insta-shove m'n 25k eroverheen met KQos. Hij laat JTos zien. Bij de turn ligt er AAAx op het bord, river is een T.

Toen had ik nog 10k over en zet het erin met 45. Ik word gecalled door AJ. Flop is 67x en ik heb 14 outs. Helaas valt er geen en ik verlaat het tournooi.

Het 2e seizoen is alweer aangekondigd, en ik ben er zeker weer bij. Het is gewoon erg gezellig om live te pokeren en slechts 10 minuten fietsen vanaf mijn woning. De volgende keer kan ik zowaar bij de finales zijn waarschijnlijk, dus dan ga ik elk tournooi wel even serieus spelen.

Geen opmerkingen: