dinsdag 20 mei 2008

Stepperdestep

Ik ben nog steeds bezig met de WSOP Steps, en ik hang zwaar vast op step 3. Gister in totaal 4 keer deze step met telkens hetzelfde resultaat: Do it again. Ik werd er wel vrij moe van, zeker omdat ik toch redelijk wat kansen had om de boel te shippen.

De laatste SNG was nog wel mooi. Ik ging redelijk lekker tot ik met 6 remaining TT kreeg, en hem eringooide, enkel om gecalled te worden door AA. Villain had me bijna covered op 40 chips na. Ik dacht dat het weer back to step 1 was, maar op miraculeuze wijze bouwde ik m'n stack weer op tot 3,7k (22 die blijft staan tegen 2 opponents, 33 met TTT3 bord die wint, SB vs BB push no call, Aas hoog vs undercards, uncontested AJ). We waren toen nog met 5 man over en ik vond UTG 99. Ik raise naar 1200 bij blinds 200-400, en de andere bigstack van 5k ramt z'n stack erin. Ik dacht echter niet aan een overpair dus maakte de call maar, dan was het step 4 ticket gewoon kat in het bakkie geweest. Helaas hit ie een aas met z'n AQ, eruit als 5e. Uiteindelijk won een fokking shortie met 1,5k ofzo het 2e ticket grom.

Achteraf gezien had ik al lang in step 4 moeten zitten. Bij de 3e sng zat ik bij de laatste 3, waar ik uiteindelijk verloor met een A9 push die gecalled werd door AK. Ik had daarvoor 77 gefold in de BB tegen een Button Eins, waar ik achteraf wel spijt van had (iedereen had overigens even stacks op het einde). Ik werd tijdens die 3e sng ook flink moe, waardoor ik echt weak zat te spelen. Jammer ook dat niemand em erinzette toen ik AA had in de BB :S

Op cash ook nog iets van een buyin verdient op 25 NL of whatever... KK>TT op een raised KQT bord, sickness. Daarna verloor ik wel nog wat aan een gore shortie die m'n 99 kraakte met 44 (pf eins).

Afijn we zien wel of het nog wat word met Step 3. Het houd je van de straat he.

Wel een hele switch trouwens, van live 200 NL naar 10/25/50 NL online :) Het voelt wel een beetje aan als sonde van m'n tijd, want 100 NL moet ik toch wel minimaal kunnen beaten online. Maarja als je de roll niet hebt, wat doe je eraan he.

1 opmerking:

Unknown zei

Hey Jelle,

Mooie stukjes heb je geschreven hoor en ik ken het gevoel van een stapje terug nemen als je online speelt. (speelde toen 100nl, nu een stapje hoger) en in vegas 500nl.
Jammer genoeg zijn de mensen op de 200nl online niet zo slecht als de 200nl live.

En succes met het bemachtigen van je wsop ticket he. Luckbox van PAB heeft er al 1 gewonnen voor het main event bij Pokerstars.

Stephan - pokeralsbijbaan